29 Kasım 2016 Salı

KAKAOLU PADİŞAH LOKUMU



PADİŞAH LOKUMU

Bu Padişah Lokumu Tarifini  blogları gezerken hep görür çok hoşuma giderdi 
bir türlü fırsat olup yapamamıştım, ve yaptım  çok kolay ve pratik bir o kadarda 
inanılmaz  bir lezzet. Bu tarifi  http://www.hayatcafetarifleri.com/ Meliha Çalışkan 
hanımın sayfasından aldım, Ailece  bu tarifi çok sevdik. 

PADİŞAH LOKUMUNUN TARİFİ :

MALZEMELER:

2 Cay Bardağı Toz Şeker
2 Cay Bardağı Un
1 Litre Süt 
3 Yemek Kaşığı Kakao 
1 Paket Krem Şanti içindeki iki pakette kullanılacak 
1 Bardağı soğuk süt 
Yeterince Hindistan cevizi

YAPILIŞI:

Şeker. un, kakao ve süt bir tencereye konulur cırpıcı bir telle güzelle 
karıştırılır  Daha sonra bu karışım ocakta karıştırılarak muallebi kıvamına 
gelinceye kadar pişirilir.Ben fırın tepsisi kullandım tepsinin her yerine eşit 
şekilde hindistan cevizini serpilir ve üzerine sıcak olan tatlımız düzgünce 
yayılır. buzdolabında soğumaya bırakılır.
Daha sonra çukur bir kapta iki paket krem şanti bir bardak soğuk sütle mikser yardımıyla
çırpılır, iyice soğumuş olan tatlının üzerine düzgünce yayılır.
Bu tatlıyı mutlaka geceden yapmalıyız, üzerini streçleyib  bir gece bekletelim
Servis yapmaya hazır olan tatlımızı ilk önce uzunlamasına ortadan keselim,
kısa kenardan 4  parmak eninde şeritler keselim kesilen şeritleri bir ıspatula 
yardımıyla rulo şeklinde dolayarak servis tabağına alınır. ayrıca daha kolay 
rulo yapacağınız değişik şekilde kesebilirsiniz.

AFİYET OLSUN.



 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder