27 Şubat 2015 Cuma

İÇLİ KÖFTELERİM.



İçli köfteler  buzluğa girmeye hazır.İlk defe yaptım. onun için  kendime göre şekil verdim .
Ama tadı harika oldu..

MALZEMELER:

Hamuru için.

  1. 1 Kilo Bulgur.
  2. 1 Kilo İrmik.
  3. biraz biber salçası
  4. Alabildiği kadar ılık su.


İçi İçin:


  1. 1 Kilo orta yağlı kıyma.
  2. 1/5 Kilo Kırmızı soğarn.,
  3. 3 Yemek kaşığı biber salçası.
  4. Biraz ceviz içi.
  5. 1 Paket margarin 
  6. Karabiber, kırmızı pul biber,tuz. 


Kendim yaptım diye söylemiyorum, hayatımda yediğim en güzel köfteydi, gerçi 
hayatımda çok yemiş değilim. Tabi içli köfteleri kendisi Adanalı olan üst komşum 
yardım etti bu güzel köfteleri onun desteğiyle yaptım, yoksa  70 taneyi kendi başıma 
asla yapamazdım.

YAPILIŞI:
  1. Önce içini hazırlayın.Bunun için,soğanı olabildiğince minik şekilde doğrayın.
  2. Tavaya kıymayı alıp,suyunu çekene kadar kavurun.
  3. Kıymaya soğanı  ekleyin.
  4. Birlikte biraz piştikten sonra, baharat ,salça ,margarin ekleyip  ağzı açık olacak şekilde pişirip,pişince cevizleri ekleyip ocaktan alın.
  5. Hazırlanan içi,derin dondurucuda dondurun.
  6. Hamuru hazırlamak için, tüm malzemeyi yoğurma kabına alıp,hamur sakız kıvamına gelene kadar yaklaşık 1 ,1,5 saat yoğurun.
  7. Cevizden az büyük parçalar kopartıp parmağınızla içini derince oyup,dondurduğumuz içten içerisine koyup ağzını kapatıp yuvarlayın.
  8. Kullanılan  iç malzemeyi, mümkün mertebe eritmeden kullanmaya çalışın.
  9. Derin bir tencereye sıcak su koyup,üzerine 1 yemek kaşığı tuz ve 1 yemek kaşığı limon tuzu ekleyip  kaynayınca köfteleri içine atarak 5-6 dakika kadar haşlayıp suyun içinden alınır 
 AFİYET OLSUN.



14 yorum:

  1. Köfteler in haşlama olması çok güzel. Bana da komşum yapmıştı. Yogurt döktük birde biberli tereyağı sos çok nefis olmuştu.
    Sizinde komşunuzunda ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım sağ olsun komşuma köfteleri dondurucuya koydum zaten en güzeli bence haşlama olması. sevgilerimi yollıyorum.

      Sil
  2. Elinize sağıkl.İnsanın kendi emeği kadar güzel bir şey olamaz.Afiyet olsun.Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. güzel bir tarif ve blog başarılar dilerim..

    YanıtlaSil
  4. Yemeğe düşkünüm ama bir de böyle şeyler yapmaya düşkün olsam süper olacak. Ellerinize sağlık. :)

    YanıtlaSil
  5. bende haşlama seviyorum elinize sağlık

    YanıtlaSil
  6. Ellerinize saglik haslamasi daha saglikli
    madamemine.blogspot.com

    YanıtlaSil
  7. Güzel bir tarif elinize sağlık...

    http://ciziyorumdikiyorum.blogspot.com.tr/2015/02/dresslinki-kesfedin-discover-dresslink.html

    YanıtlaSil
  8. bende hiç denemedim çok güzel gözüküyor ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  9. Ellerinize sağlık,çok güzel görünüyorlar.

    YanıtlaSil
  10. Ellerinize sağlık içli köfteye bayılırım bende kendim yaparım çocuklar çok seviyor emeğinize sağlık afiyet olsun :))

    YanıtlaSil
  11. Şeklen bizim yöreninkine benzememiş. sanırım birazda kalın. Ama içli köfte yapmak zordur. Ellerinize sağlık. Annem çok leziz ve muazzam yapar zaten bir yiyen bir daha başka yerde yediğini beğenmez. Erkek arkadasım sende evlenince yaparsın diyor

    Bende bulgur pilavı üstüne içi yaptım mı al san içli köfte karıştır karıştır ye diyroum :) yapması cidden emek isteyen uğraştırıcı bir iş.

    www.ilkeee.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok hoşsun canım bende yeni evliyken aynı şeyi düşünmüştüm bereket versin içli köfteye o kadar düşkün değiliz. sağ olsun komşumun yardımıyla yaptık .

      Sil