23 Mart 2017 Perşembe

PORTAKAL REÇELİ








PORTAKAL REÇELİ 

Kışın sevdiğimiz reçel çeşidi  Bu reçeli ablam yapar bize verirdi  bu sene 
 yapmak bana da nasip oldu  henüz sizde portakal reçeli yapmadıysanız üzülmeyin  
geç kalmış sayılmazsınız  Mevsimi geçmeden hemen deneyin derim Biraz zahmetli 
ama evi mis gibi portakal kokusu sarınca  her şey bitiyor.

MALZEMELER: 

  •  5 Adet kalın kabuklu portakal.
  • 1 kilo şeker.
  • 3 Bardak su 
  • yarım limon suyu 
  • 2 tane karanfil bir parça çubuk tarçın 


YAPILIŞI:


  • Portakalların kabuklarını rendeleyelim  (rendelediğim kısmı  ben  buz dolabı poşetine 
  • koyup ilerde kullanmak için dondurucuya koydum)
  • Su dolu tencerede portakalları  5 dakika kaynatalım
  • Ocaktan alıp süzelim
  • Portakalları soğuk suya tutalım.
  • Daha sonra portakalları küçük dilimler halinde doğrayalım
  • Diğer tarafta bir tencereye şekeri, limon suyunu ve 3 bardak suyu koyup kaynamaya bırakalım
  • Kaynayıp şurup koyulaşmaya başladığında doğradığımız  portakalları şuruba ilave edelim
  • Hafifçe  karıştırarak üzerinde oluşan kefini alalım göz göz olunca  ocaktan alıp 
  • Sıcakken kavanozlara koyalım. 
  • Ve artık reçelimiz soframızda yerini almaya hazırdır.


AFİYET OLSUN.

.

2 yorum:

  1. ben en çok çilek ve vişne reçeli sevenlerdenim ama elinize sağlık çok hoş olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendiğinize sevindim çok teşekkürler.

      Sil