12 Haziran 2012 Salı

KABAK SIYIRTMA.




BU  KABAK  YEMEĞİNİ SERAP  HANIMCIM  BLOG TOPLANTIMIZDA YAPMIŞTI. GERÇEKTEN ÇOK  DEĞİŞİK BİR LEZZETİ VARDI. ARKADAŞIMIN DEDİĞİ GİBİ BENDE YEDİĞİM ZAMAN ENGİNAR TADI ALDIM. HEM HAFİF  HEM  LEZZETLİ .  EN SONUNDA YAPMAYA  FIRSAT BULDUM  BUNDAN SONRA  MUTFAKTA  SIKÇA YAPILACAKLAR  LİSTESİNE EKLENDİ. 
SERAPCIĞIMA TEKRAR ELLERİNE SAĞLIK DİYORUM.(LEZZETLİ SOMUNLAR BLOGSPOT.COM)

Malzemeler:
************
6 adet sakız kabak
1 adet soğan
4-5 diş sarmısak
1 limonun suyu
1 tutam pirinç
1/2 demet dereotu
Tuz-şeker
Zeytinyağı


Yapılışı:
*********
Kabakları yıkayın ve tepelerini kesin.  bir salatalık-havuç soyucusuyla her bir kabağı kabuğunu soyar gibi çekirdeklerine gelene kadar sıyırın. Yani kabağın kendi boyunda jilet gibi incecik dilimler elde edeceksiniz. Ben bu soyucuyla dilimleme işini, limon suyunu koyduğum bir kabın içine yapıyorum ki kabaklar pişirme işlemine geçene kadar limonu biraz çeksin. Sıyırma işi bitince bir karnıyarık tenceresinin dibine zeytinyağını koyup üzerine yemeklik doğradığınız soğanı, ince kıydığınız sarmısakları ekleyin. Limon suyuyla birlikte kabakları tencereye yayın, üzerine tuzunu, şekerini ve bir tutam pirincini de koyup kısık ateşte kabaklar pişinceye kadar ve dibini tutma eğilimi yoksa su eklemeksizin kendi suyuyla pişirin. Altını kapatana yakın ince kıyılmış dereotunu da ekleyin ve biraz sonra ateşi kapatın.

Tarifi aynen serap hanımınkiyle aynı olsun diye  eksiksiz yazdım.  yani bir nevi kopye cektim . affına sığınıyorum.

2 yorum:

  1. Ben de çok beğenmiştim.Ellerinize sağlık.Nefis ve hafif bir yemek:)

    YanıtlaSil
  2. Canım, ne demek kopya.. Aşkolsun, birileri benim bir yemeğimi beğenmiş, yapmış, dahası bloğunda link vererek paylaşmış, üstelik de hataya mahal vermemek için tarifi birebir yazmış, ben daha ne isterim. Çooook sağol, ellerine sağlık, afiyet olsun.. :))

    YanıtlaSil